Polityka Prywatności
W poniższym dokumencie znajdują się zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies w związku z korzystaniem ze strony [nazwa strony] zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), zwanego dalej: „RODO”.
Kto jest administratorem danych osobowych?
Administratorem danych osobowych jest:
Sylwia Matkowska-Tonkiewicz
prowadząca działalność gospodarczą pod firmą:
Kancelaria MT Legal Sylwia Matkowska-Tonkiewicz.
ul. Kolejowa 8, 62-420 Strzałkowo,
NIP: 9562402582, REGON: 541606821
tel.: + 48 451 581 970
e-mail: kancelaria@mt-legal.pl
W jaki sposób pozyskaliśmy dane osobowe ?
Państwa dane osobowe mogły zostać pozyskane:
- bezpośrednio od Pani /Pana,
- od podmiotu, który zawarł z nami umowę o świadczenie usług na Pani / Pana rzecz,
- od partnera / podmiotu trzeciego współpracującego z nami, który udostępnił Pani / Panu dane osobowe na podstawie Pani / Pana zgody,
- ze źródeł publicznie dostępnych, np. z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, branżowych baz danych.
W jaki sposób zabezpieczamy dane osobowe?
Dane osobowe są przez nas przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) oraz Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
Stosujemy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony Państwa danych osobowych przed nieuprawnionym dostępem, utratą, zniszczeniem czy modyfikacją.
Pomimo stosowania zabezpieczeń zgodnych z aktualną wiedzą techniczną oraz obowiązującymi przepisami, należy mieć na uwadze, że istnieje potencjalne ryzyko nieuprawnionego dostępu do danych, np. w wyniku działań przestępczych.
Gdzie przechowywane są dane?
Dane osobowe, które przetwarzamy, mogą być przechowywane zarówno na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), jak i poza jego granicami.
Dane przechowywane w formie fizycznej (papierowej) lub na lokalnych nośnikach elektronicznych znajdują się na terenie EOG.
W przypadku danych przetwarzanych za pośrednictwem naszej strony internetowej, która została zbudowana przy użyciu platformy Webflow, informujemy, że dane mogą być przekazywane do państw trzecich, w szczególności do Stanów Zjednoczonych, gdzie zlokalizowane są serwery Webflow oraz podmioty współpracujące (np. Amazon Web Services).
Webflow zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych zgodny z wymogami RODO, w tym poprzez stosowanie standardowych klauzul umownych oraz zawarcie umowy powierzenia przetwarzania danych (Data Processing Addendum – DPA).
Przekazanie danych poza EOG odbywa się wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne i przy zachowaniu odpowiednich zabezpieczeń, zgodnych z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
Jakie dane i w jakim celu będziemy przetwarzać?
1. Dane osobowe osób korzystających z usług kancelarii (art.6 ust. 1 lit. b, c oraz f RODO), tj.:
- dane identyfikacyjne i kontaktowe (np. imię i nazwisko, numer identyfikacyjny PESEL, inne czynniki określające tożsamość osoby fizycznej, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail)
- dane niezbędne do świadczenia obsługi prawnej – dane te są ściśle uzależnione od okoliczności powierzonej sprawy
Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu świadczenia usług prawnych zgodnie z zawartą umową, obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami etyki zawodowej, wypełnienia ciążącego obowiązku prawnego, np. wystawienia faktury VAT, faktury korygującej, noty lub rachunku, w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych, a także w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co również jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych.
Podanie wyżej wskazanych danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie lub podanie danych nieprawdziwych bądź nierzetelnych, może uniemożliwić świadczenie usług prawnych.
2. Dane osobowe dostawców usług i towarów (art.6 ust. 1 lit. b, f RODO), tj.:
- dane identyfikacyjne i kontaktowe (np. imię i nazwisko, numer identyfikacyjny NIP, numer telefonu, adres e-mail, adres siedziby)
Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia oraz należytego wykonania umowy, w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych, a także w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co również jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych.
Podanie wyżej wskazanych danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie lub podanie danych nieprawdziwych bądź nierzetelnych uniemożliwi zawarcie umowy.
3. Dane osobowe osób rekrutowanych (art. 6 ust. 1 lit. a, b, c oraz f RODO), tj.:
- dane identyfikacyjne (np. imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania, dane dotyczące wykształcenia, kwalifikacji zawodowych oraz przebiegu dotychczasowego zatrudnienia)
- inne dane osobowe przekazane dobrowolnie przez kandydata w dokumentach aplikacyjnych (np. zdjęcie, zainteresowania)
Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego na stanowisko, na które kandydat aplikuje, oceny kwalifikacji kandydata oraz jego zdolności i umiejętności potrzebnych do pracy na danym stanowisku, ewentualnego zawarcia umowy o pracę lub innej umowy cywilnoprawnej, a także prowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych, jeżeli kandydat wyraził na to zgodę. Państwa dane osobowe przetwarzane są także w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych, a także w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co również jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych.
Podanie wyżej wskazanych danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może uniemożliwić udział w procesie rekrutacyjnym.
4. Dane osobowe osób korzystających z formularza kontaktowego (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), tj.:
- Dane identyfikacyjne (np. imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres IP)
- Inne dane osobowe przekazane dobrowolnie w treści wiadomości
Państwa dane osobowe przekazane za pośrednictwem formularza kontaktowego przetwarzane są w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie. Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest prawnie uzasadniony interes administratora danych, polegający na zapewnieniu efektywnej komunikacji z użytkownikiem strony internetowej, który przesłał zapytanie. Państwa dane osobowe przetwarzane są również w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych, a także w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co również jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych.
Podanie wyżej wskazanych danych osobowych w formularzu kontaktowym jest dobrowolne, jednak ich niepodanie lub podanie danych nierzetelnych bądź nieprawdziwych, może uniemożliwić udzielenie odpowiedzi na przesłane zapytanie.
5. Dane osobowe osób korzystających z formularza rezerwacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b, f RODO), tj.:
- Dane identyfikacyjne (np. imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres IP)
- Inne dane osobowe przekazane dobrowolnie w treści formularza
Dane osobowe przekazane za pośrednictwem formularza rezerwacyjnego przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy dotyczącej umówienia spotkania lub rezerwacji usługi.
Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest niezbędność do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą. Dane te mogą być również przetwarzane w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów oraz w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Podanie danych osobowych w formularzu rezerwacyjnym jest dobrowolne, jednak ich niepodanie lub podanie danych nierzetelnych bądź nieprawdziwych, może uniemożliwić zawarcie i realizację umowy.
Czy dane będą przetwarzane automatycznie?
Zastrzegamy sobie jednak możliwość korzystania z plików cookies, narzędzi analitycznych oraz innych technologii służących do rejestrowania aktywności na naszej stronie
Przez jaki okres będziemy przechowywać dane osobowe?
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadą minimalizacji okresu przechowywania danych.
1. Realizacja umowy:
W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu wykonania umowy zawartej z Państwem lub na Państwa rzecz, dane te będą przechowywane przez czas trwania umowy, a po jej zakończeniu przez okres odpowiadający terminowi przedawnienia roszczeń wynikających z tej umowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Obowiązek prawny:
Jeżeli przetwarzanie danych osobowych wynika z obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, dane będą przechowywane przez okres niezbędny do wypełnienia tego obowiązku, zgodnie z przepisami prawa.
3. Prawnie uzasadniony interes:
Jeśli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, dane będą przechowywane do czasu zrealizowania tego interesu lub wniesienia przez Państwa skutecznego sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.
Po upływie wskazanych okresów, dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane, chyba że dalsze ich przechowywanie będzie niezbędne w celu dochodzenia, ustalenia lub obrony roszczeń bądź wypełnienia innych obowiązków prawnych.
Jakie uprawnienia mają osoby, których dane dotyczą ?
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
1. Prawo dostępu do danych osobowych:
Mają Państwo prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy przetwarzamy Państwa dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, prawo dostępu do tych danych oraz informacji dotyczących celów przetwarzania, kategorii danych, odbiorców danych, planowanego okresu przechowywania danych oraz źródła ich pozyskania.
2. Prawo do sprostowania danych:
Jeśli Państwa dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne, mają Państwo prawo żądać ich niezwłocznego sprostowania lub uzupełnienia.
3. Prawo do usunięcia danych (“prawo do bycia zapomnianym”):
Mają Państwo prawo żądać usunięcia swoich danych osobowych w przypadkach przewidzianych w art. 17 RODO, m.in. gdy dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, lub gdy cofnięta została zgoda na ich przetwarzanie.
4. Prawo do ograniczenia przetwarzania:
W określonych sytuacjach, np. gdy kwestionują Państwo prawidłowość danych, mają Państwo prawo żądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
5. Prawo do przenoszenia danych:
Mają Państwo prawo żądać przeniesienia danych do innego administratora danych
6. Prawo do wniesienia sprzeciwu:
Mają Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych.
7. Prawo cofnięcia dobrowolnie udzielonej zgody:
Wyrażona zgoda może zostać w każdym czasie cofnięta.
W celu skorzystania z przysługujących Państwu praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych prosimy o kontakt z administratorem danych osobowych pod adresem e-mail:
Każdy zgłoszony wniosek zostanie przez nas rzetelnie przeanalizowany i rozpatrzony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Należy jednak mieć na uwadze, że niektóre z przysługujących Państwu praw mogą podlegać ograniczeniom.
Ponadto, w przypadku przetwarzania danych osobowych w celu świadczenia usług prawnych, niektóre obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13–15 ust. 1 i 3, 18, 19 i 21 RODO mogą nie mieć zastosowania, zgodnie z przepisami tego rozporządzenia.
Prawo wniesienia skargi
Jeśli uznają Państwo, że przetwarzanie przez nas danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest:
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
ul. Stawki 2
00-193 Warszawa
Strona internetowa: https://uodo.gov.pl
Złożenie skargi nie wpływa na przysługujące Państwu inne środki ochrony prawnej, w tym prawo do wniesienia skargi do sądu administracyjnego.
Kontakt z Administratorem
Wszelkie pytania związane z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres e-mail:
Zmiany Polityki Prywatności
Zastrzegamy prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności, w przypadku gdy będzie to wynikać z obowiązujących przepisów prawa, zmian w zakresie świadczonych usług lub sposobu przetwarzania danych osobowych. O stosownych zmianach oraz dacie ich wejścia w życie, poinformujemy za pośrednictwem naszej strony internetowej lub środków komunikacji elektronicznej.
Jednocześnie wskazujemy, że korzystając ze strony internetowej akceptują Państwo zasady przedstawionej Polityki Prywatności. Zachęcamy zatem do regularnego zapoznawania się z treścią Polityki Prywatności.
Dokument wchodzi w życie: 03.07.2025
Jesteśmy gotowi pomóc Ci rozwiązać każdy problem prawny
W Kancelarii MT Legal każdą sprawę traktujemy indywidualnie, oferując wsparcie dopasowane do Twojej sytuacji. Umów się na spotkanie – w kancelarii lub wygodnie online, gdziekolwiek jesteś.